Leverans och betalning




1. Priser


Alla priser på Crazylady.se är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar samt felaktigheter i prislistan.

2. Leveranstid
Alla produkter i webbutiken är lagervaror. Vi skickar samma dag vid godkänd order före kl 15.00

3. Fraktkostnad
Fraktavgiften är 49 kr inom Sverige. Oavsett hur mycket Du beställer så behöver Du aldrig betala mer än 49 kr. Beställer du för mer än 500:- är det fri frakt.Vår fraktavgift är lägre än Postens faktiska portokostnader, vilket innebär att vi på crazylady.se står för mellanskillnaden. Du som kund tjänar på det.




4. Betalning
Betalning sker via Klarna


Kort:
Vi accepterar Visa och MasterCard. Vid kortbetalning reserveras orderbeloppet på ditt konto. Beloppet dras från kontot först när ordern har skickats. Betalning mot kort sker via Klarna betalväxel, som uppfylla kraven för PCI DSS. Vår e-butik är ansluten till  och VERIFIED by VISA för att garantera säkra kortbetalningar. 

5. Ångerrätt (Öppet köp)
Du har rätt att frånträda en beställning genom att till crazylady.se lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag varan mottagits. Denna rätt att frånträda avtalet gäller inte om varan på grund av sin beskaffenhet inte tillåter ett återlämnande. Vidare gäller att beställaren måste hålla den mottagna varan i väsentligen oförändrat skick. Det innebär i praktiken att Du kan ångra Ditt köp inom 14 dagar så länge produkten inte är använd eller plomberingen är bruten. Vid godkänd retur återbetalar vi Dig inom senast 30 dagar.

Vid retur om det ej är fel på varan står kunden för fraktkostnaden. 


6. Reklamation
Skulle varan mot förmodan vara trasig när den anländer. Kontakta oss snarast efter det att Du upptäckt felet. Beställare får inte åberopa att varan är felaktig, om denna inte lämnar  Crazylady meddelande om felet inom skälig tid. 

Crazylady ersätter enbart produkter som inte fungerar på grund av fabrikationsfel. Varor  som gått sönder på grund av oaktsamhet från kundens sida kan vi tyvärr inte ersätta. 

I de fall då vi själva inte kan avgöra orsaken till varans fel, så skickar vi den till tillverkaren för ett utlåtande. För att en reklamation ska bli godkänd måste varan återsändas i sin helhet i originalförpackning.


I de fall där felet är vårat att en vara reklameras står vi självklart för returfrakten. I annat fall får kunden stå för returfrakten.


Vill kunden byta och Crazylady inte har gjort något fel (ex att kunden ångrat sig eller inte vad kunden tänkt sig mm) tas en avgift på 49:- ut för hanteringskostnad.

Reklamerade produkter skickas till 


Crazylady


Yttre Åhs 36


432 74  Träslövsläge




7. Leverans till utlandet
Vi levererar inte utanför Sverige.

8. Falskbeställningar
Med en falskbeställning avses en beställning i någon annan persons namn, utan dennes uttryckliga medgivande. Denna typ av beställningar beivras och polisanmäles av Crazylady. Tänk på att ditt IP-nummer loggas vid alla beställningar.

9. Avsändare på Ditt paket
Crazylady.se



10. Skydd av personuppgifter (PuL)


Alla uppgifter som Du lämnar i samband med en beställning hanteras enligt Personuppgiftslagen (PuL). På begäran har Du rätt att få samtliga uppgifter som sparats om Dig i vårt kundregister, ändrade eller raderade. Kontakta i så fall kundtjänst. Observera att Dina adressuppgifter är nödvändiga för att vi ska kunna skicka Din beställning. 

Inga personuppgifter (inte heller e-postadresser) lämnas ut till tredje part eller obehöriga. Vi skickar ALDRIG ut någon reklam till Din brevlåda. Kundens integritet är vår hederssak. 

11. Slutsåld vara
Alla produkter i webbutiken Crazylady.se är lagervaror. Crazylady reserverar sig dock för felaktigheter i angiven lagernivå. Skulle det Du beställer mot förmodan inte finnas i lager, så kontaktar vår kundtjänst Dig via e-post. Du har då möjlighet att annullera eller ändra Din order.

13. Åldersgräns
Beställare hos Crazylady.se måste vara minst 18 år fyllda.

14. Avbeställning
Din order kan avbeställas så länge den inte har skickats. Skicka ett e-mail och kolla! Känner Du att Du ångrar Dig efter det att vi har skickat Din order, så är det bättre att Du omgående går till ditt utlämningsställe och ber dem returnera paketet till oss. Du som kund står för retur kostnaden.